Tallene viser det. Plant præsterede en flot fremgang i seneste regnskabsår. Men det at løbe stærkt har en betydning mere, når adm. dir. Martin Schultz skal sætte ord på året.
“Vi har vist os fleksible og vores digitale erfaring gør, at vi kan løbe hurtigt uden at gå på akkord med kvaliteten, når der er kommet opgaver med meget korte frister. Selvfølgelig vil vi gerne have bedre tid, men at kunne løbe hurtigt er en nødvendighed i den tid, vi lever i,” siger Martin Schultz.
Han fremhæver desuden, at bureauet har satset på at få flere egne kunder i forhold til at være leverandør til andre bureauer – og at det er lykkedes.
Læsere af Bureaubiz’ seneste Bureaurapport fra i sommer fik måske et andet indtryk, hvis de kiggede nærmere på Plant. For her var kundetilgang ved en meget mærkelig og beklagelig fejl blevet til kundeafgang. Så Microsoft (Western Europe), Abbott, Vice Media, Top Toy og Red Barnet var rent faktisk nye kunder – ikke det modsatte.
Siden da har bureauet kunnet sætte Languagewire og Nyhavn Rejser på listen.
Endelig fremhæver Martin Schultz at bureauet har opgraderet sine kompetencer – bl.a. på det mobile område.
“Vi er kommet ind på det mobile område i forhold til Apps til både iPhone, iPad og Android. Vi skal ikke være et mobilt bureau, men det indgår stadig mere i mange kampagner, og derfor er det naturligt for os at flytte noget af fokus fra bannere til Apps og mobilsites. Vi skal være der, hvor brugerne er,” siger Martin Schultz.
Nøgletal for Plant
- Bruttoavance 8,1 mio. kr. +26,6 pct.
- Bruttoavance pr. medarbejder 675.000 kr. +5,5 pct.
- Lønandel 60,6 (63,6)
- Resultat af primær drift +1,576 mio. kr. + 43,7 pct.
Bruttoavancen er estimeret af Bureaubiz