Plantekæde har valgt bureau til cross channel strategi

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Webshop skal være mere end en salgskanal. Den skal spille sammen med de fysiske butikker.

Plantorama er en ambitiøs kæde, og nu vil man erobre betydelige markedsandele. Det skal bl.a. ske gennem et øget digitalt fokus, og til formålet har man indledt et samarbejde med Webdanmark.com.

Kæden taler selv i en pressemeddelelse om en ambitiøs multi-channel strategi, der bl.a. indebærer lanceringen af en helt ny webshop og igangsættelse af en lang række aktiviteter, som understøtter kædens fysiske butikker.

“Ambitionen om at blive blandt de bedste på den digitale front skal bl.a. realiseres ved at tilbyde kunderne en fuldstændig sømløs retail oplevelse på tværs af kanaler med in-store anvendelse af websitet og digitalisering fra A-Z. Webshoppen skal være mere end en salgskanal. Den gode visuelle oplevelse og høje faglighed fra vores fysiske butikker skal skinne igennem digitalt, og webshoppen skal være en kilde til inspiration og vejledning,” siger økonomichef Torben Castenskiold, Plantorama.

Webdanmark.com skal i tæt samarbejde med Plantorama drive kædens cross-channel strategi og udvikling af den nye webshop, men samtidig være med til at generere den trafik og synlighed, som skal sikre Plantorama den ønskede online markedsposition.

“Eftersom satset på e-handel har stor betydning for Plantoramas fremtidige vækst, var forretningsforståelse essentielt i valg af bureau. Webdanmark.com havde de helt rigtige kompetencer og den erfaring med detailkæder, der skal til for at skabe de nødvendige tværgående kanal-synergier,” siger Torben Castenskiold om valget af partner: