Man skal efterhånden nogle år tilbage for at erindre seneste markante kampagne for dækkæden Point S – dengang var Sepp Piontek frontfigur. Men nu er kæden med 34 værksteder parat til igen at investere i markedsføring – og til dét formål har Point S valgt Scanad i Århus.
Bureauet skal øge kendskab og salg samt styrke rekrutteringen af nye forhandlere. Valget sker uden bureaukonkurrence, i kølvandet på en længere dialog.
“I det forgange år har vi især haft fokus på at holde udgifterne nede og forhandle årsaftaler på plads. Det har smittet positivt af på regnskabet. Vi har haft en omsætningsfremgang på 30 pct. og har kunnet udbetale både bonus og udbytte til vores medlemmer. I det nye år vil vi fokusere på en mere målrettet og optimeret markedsføring. Derfor har vi indledt et samarbejde med Scanad, der fremover skal håndtere både den interne og eksterne markedsføring,” siger Paul Bjerring, der er best.formand for Point S.
Målet for kæden er nå op på min. 50 forhandlere – samt at få hævet markedsandelen.
Derfor vil samarbejdet med Scanad være fokuseret på udvikling af central markedsføring, lokal forankring og koncepter, der skaber kendskab og salg, understreger bestyrelsesformanden i en pressemeddelelse.