Politikens annoncedirektør stopper efter 22 år

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Avisens nye annoncedirektør er fundet hos Dansk Udgivernetværk – hvor man så har fundet en ny direktør hos Jubii Mediagroup.

Henrik Børjesson stopper i Poltikens Hus efter 22 år, de seneste 12 år som annoncedirektør.

Han bliver afløst af Troels Engstrøm Nielsen, der kommer fra Dansk Udgivernetværk, hvor han siden januar 2015 har været direktør. Politikens Hus er sammen med andre medier partnere i Dansk Udgivernetværk.

Den nye direktør siger om den nye udfordring:

”Muligheden for at blive en del af Politiken og videreføre arbejdet med at udvikle annonceforretningen og ikke mindst forløse det digitale potentiale har været et tilbud, jeg ikke kunne sige nej til. Politiken står for mig som et af Danmarks førende brands, hvad angår kvalitetsjournalistik og indhold både i den trykte avis såvel som på den digitale platform”.

Direktør i Politikens Hus, Roy Bruhn-Petersen giver den afgående direktør følgende ord med på vejen:

“Poltiken og jeg har meget at takke Henrik for. Han har dygtigt varetaget Politikens kommercielle interesser på annoncemarkedet i en udfordrende omstillingsperiode. Henrik har således store aktier i Politikens udvikling og resultater.”

Henrik Børjesson søger udfordringer uden for huset og har endnu ikke lagt sig fast på, hvad han vil beskæftige sig med.

Hos Dansk Udgivernetværk overtager Allan Olesen direktørjobbet. Han kommer senest fra stillingen som COO hos Jubii Mediagroup, og har tidligere været chef for digital kommerciel forretningsudvikling hos Berlingske Media.


Troels Engstrøm Nielsen