I dag går Forbrugerrådet Tænk, Fonden for Plantebaserede Fødevarer og den danske dagligvarehandel ud med en ny kampagne, skabt af Pong. Budskabet er: Spis flere bælgfrugter.
I stedet for et overordnet budskab om bælgfrugternes herligheder, og inspiration til opskrifter, prøver Pong at at pushe en enkel opskrift bigtime: Bønne Buritoen.
“Analyserne som vi tog afsæt i, viste os et klart billede: Danskerne vil gerne spise flere bælgfrugter, men de savner inspiration. Men vi fandt hurtigt ud af, at der er masser af inspiration; i magasiner, på SoMe, på blogs – og Google finder også hurtigt over en halv million opskrifter ved ét klik. Derfor valgte vi at vende det hele på hovedet, og skar det i stedet helt ind til benet og gik all in på kun én enkelt opskrift. For hvis de kun skal forholde sig til og lære én ny opskrift, så kan vi måske rykke noget,” siger Pongs creative director Louis Pilmark.
Kampagnen, som kommer til at køre på sociale og digitale kanaler samt outdoor, bliver bakket op af ni dagligvarekæder (Nemlig, Meny, Kvickly, SuperBrugsen, Lidl, Rema 1000, Netto, Bilka og Føtex) med annoncer i tilbudsaviser, udstilllinger i butikker og synlighed i dagligvarehandlens sociale og digitale kanaler.
Fra kommunikationskonsulent i Forbrugerrådet Tænk, Maria Bach Sørensen, lyder det:
”Da Pong præsenterede forslaget om at gå med en og kun én opskrift, kunne vi med det samme se ideen og styrken i den enkle måde at kommunikere på – og det samme kunne vores mange samarbejdspartnere. Som partnerskab kan vi skabe et stort, samlet tryk, hvor vores målgrupper møder kampagnen mange steder. Den måde, vi har udviklet kampagnen på med en meget enkel opsætning af opskriften, gør, at hver enkelt partner kan integrere kampagnen i eget brand, som vi fx ser det hos dagligvarekæderne.”
Filmen er produceret af Kind og instrueret af Theo Bat.