Hver uge handler 75.000 danskere indbyrdes med brugt børnetøj, legetøj, barnevogne og andet udstyr til børn via den gratis app Reshopper.
Fremover skal onlinemediebureauet Concept hjælpe Reshopper med at gøre sig attraktiv for annoncører. Ambitionen er at skabe en god brugeroplevelse med sponsoreret indhold, der skaber værdi i stedet for støj hos Reshoppers brugere.
”Man bliver hurtigt træt af at se en masse ligegyldige reklamer, og det tror vi på, at vi kan ændre sammen med Concept. Annoncering har været efterspurgt af potentielle annoncører, og vi vil sigte på at arbejde hen mod sponsoreret indhold, som gør både annoncører og brugere glade,” siger Aja Guldhammer, der er adm. direktør hos Reshopper.
Reshopper er downloadet mere end 270.000 gange, primært af købestærke småbørnsmødre fra de større byer. Reshopper fungerer alene som en app, og det er første gang, Concept arbejder med et udelukkende mobilt medie.
“Der er virkelig et uforløst potentiale med bannerannoncering i apps, og det skal vi sammen med Reshopper udvikle og gøre endnu skarpere. Vi er mange, som har ventet på, at Reshopper åbnede op for annoncer på deres attraktive mobile platform, fordi de har en stærk position hos børnefamilierne,” siger Concepts adm. direktør Jens Holm ifølge en pressemeddelsle.
Concept samarbejder med flere end 120 af de mest besøgte internetmedier i Danmark.