Af Peter Engholm 25@mail.dk

Direct Marketing Prisen har været afholdt siden 1987, men forårets award er udsat, mens Posten finder relevante med-arrangører.

Efter nogle år med nedgang kom Direct Marketing Prisen sidste år flot igen med 86 indsendte kampagner, og med ”Bedste brug af data” og ”Bedste brug af teknologi” som nye – og vel-modtagede – kategorier.

Post Danmark kan bryste sig af en velfungerede pris, som også trækker en sjældent høj andel deltagere fra kundeside, men om der i det hele taget bliver en DM-prisen i år er faktisk lidt usikkert.

”Vi kigger i øjeblikket på et nyt koncept og en ny måde at udvikle DM-prisen på. Vi synes, at DM-kategorien fortsat fortjener opmærksomhed, og det sker bedst ved, at flere forskellige aktører teamer op om prisen,” siger Brian Jakobsen, der er marketingchef i Post Danmark.

Han tilføjer:

”Da prisen blev lanceret i 1987, var direct marketing lig med breve. Det er så meget mere i dag, og derfor har vi løbende udvidet awardens kategorier. Vi ser gerne, at DM-prisen forbliver tidssvarende, og derfor er vi nu i dialog med andre, som vi kan afholde prisen sammen med.”

Er det tvivlsomt, om DM-prisen kommer til at fortsætte?

”Vores tilgang er, at den skal fortsætte. Og ud fra den dialog, vi har, tyder meget på, at DM-prisen også vil eksistere fremover. Men i første omgang har vi udskudt prisen i foråret. Måske kommer der én til efteråret, eller måske springer vi 2015 over, så vi kan tingene på plads,” siger Brian Jakobsen.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club