Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Post Danmark skal snart i bureaukonkurrence. Samtidig har man hyret Mensch til et internt projekt - men der er ikke tale om noget a la DSB, lyder det.

Mensch har udviklet et ganske særligt ry i forhold til at håndtere virksomheders overordnede fortællinger.

Lige nu er bureauet meget synligt på Danske Bank kampagnen, mens Landbrug & Fødevarers store imagekampagne har kørt i en længere periode. Også Nykredit har trukket på bureauet i forhold til et internt filmprojekt om selskabets DNA.

Og da DSB skulle i gang med en grundfortælling om Den Store Sammenhæng, gik man til Mensch uden om den bureaukonkurrence, selskabet skulle gennemføre i henhold til lovgivningen (som i øvrigt førte til et bureauskifte fra Bates Y&R til People Group)

Nu viser det sig, at også Post Danmark har hyret bureauet – ligeledes uden en forudgående konkurrence.

Det bekræfter kommunikationsdirektør Lars Kaspersen, som samtidig understreger, at der er tale om et enkeltstående projekt, og at der i øvrigt ikke er oplæg til noget, der ligner DSBs imagekampagne.

“Mensch hjælper os med et begrænset projekt. Det drejer sig om en intern proces i forbindelse med vores kundemøde, og der bliver ikke tale om noget a la DSB,” siger Lars Kaspersen, der ikke på nuværende tidspunkt ønsker at gå nærmere i detaljen med projektet.

Post Danmark samarbejder med Bates Y&R, men står over for at skulle sætte sit reklamebudget i konkurrence i henhold til reglerne om udbud. Det kommer til at ske i 1. kvartal, oplyser selskabet.

Post Danmark er fusioneret med det svenske postvæsen, men det står endnu ikke klart, om bureaukonkurrencen vil blive dansk/svensk eller et rent dansk anliggende.

Kommentarer

  1. Nu har de jo også leveret et professionelt og gennemtænkt stykke arbejde for Danske Bank, så…

  2. Mensch er jo det mest overvurderet bureau. De er blevet det elitære bureau, der ukritisk vælges af kommunikations og marketingchefen “fordi de har kant”. Ja, men de laver også noget hamrende lort, der typisk koster boksen!

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club