Mensch har udviklet et ganske særligt ry i forhold til at håndtere virksomheders overordnede fortællinger.
Lige nu er bureauet meget synligt på Danske Bank kampagnen, mens Landbrug & Fødevarers store imagekampagne har kørt i en længere periode. Også Nykredit har trukket på bureauet i forhold til et internt filmprojekt om selskabets DNA.
Og da DSB skulle i gang med en grundfortælling om Den Store Sammenhæng, gik man til Mensch uden om den bureaukonkurrence, selskabet skulle gennemføre i henhold til lovgivningen (som i øvrigt førte til et bureauskifte fra Bates Y&R til People Group)
Nu viser det sig, at også Post Danmark har hyret bureauet – ligeledes uden en forudgående konkurrence.
Det bekræfter kommunikationsdirektør Lars Kaspersen, som samtidig understreger, at der er tale om et enkeltstående projekt, og at der i øvrigt ikke er oplæg til noget, der ligner DSBs imagekampagne.
“Mensch hjælper os med et begrænset projekt. Det drejer sig om en intern proces i forbindelse med vores kundemøde, og der bliver ikke tale om noget a la DSB,” siger Lars Kaspersen, der ikke på nuværende tidspunkt ønsker at gå nærmere i detaljen med projektet.
Post Danmark samarbejder med Bates Y&R, men står over for at skulle sætte sit reklamebudget i konkurrence i henhold til reglerne om udbud. Det kommer til at ske i 1. kvartal, oplyser selskabet.
Post Danmark er fusioneret med det svenske postvæsen, men det står endnu ikke klart, om bureaukonkurrencen vil blive dansk/svensk eller et rent dansk anliggende.