Efter at have været konstitueret kommunikationschef i tre måneder som følge af, at Lars Kaspersen gik til DSB, er Morten O. Nielsen nu blevet officielt udnævnt som Post Danmarks nye kommunikationschef.
Hans ansvar rummer også marketingafdelingen, og det betyder, at han nu skal på jagt efter en ny marketingchef, idet den hidtidige, Kirstine V. Ø. Larsen har valgt at stoppe. Hun fratræder med udgangen af maj uden på nuværende tidspunkt at ville fortælle, hvad hun skal i stedet.
Samtidig skal Morten O. Nielsen finde en ny pressechef, som er den rolle, han havde, før han blev konstitueret som kommunikationschef.
Han har dog endnu ikke lagt sig fast på, hvad der skal ske på nogen af de to stillinger.
“Jeg analyserer lige nu, hvilke profiler, jeg har brug for og først derefter kan jeg afgøre, hvilken proces, vi skal have gang i,” siger Morten O. Nielsen, der ikke vil gå nærmere ind i, om der bliver tale om intern eller ekstern rekruttering. Eller om der vil være en ny marketingchef på plads inden udgangen af maj.
“Der er dygtige folk i marketingafdelingen, som helt sikkert kan løfte opgaven indtil den permanente løsning er fundet,” siger Morten O. Nielsen.
Post Danmark har i sidste del af 2012 og starten af i år gennemført et strategisk projekt sammen med Mensch, og skal senere i år i gang med en bureaukonkurrence i henhold til reglerne om offentlige udbud.