Af Peter Engholm 25@mail.dk

OMD har hidtil været mediabureau i Danmark. Nu samler koncernen sine nordiske aktiviteter - og valget faldt på OMD.

PostNord, der i 2013 omsatte for ca. 32 mia. kr. og har 39.000 medarbejdere, har afsluttet en udbudsrunde blandt mediabureauer.

Det blev til en dansk vinder, kan man sige – idet PostNords samarbejdspartner i Danmark, OMD, nu også er mediabureau for koncernens nordiske virksomhed.

”Vi har gennem noget tid haft fokus på vores lønsomhedsniveau, og har på den baggrund iværksat en række omstruktureringstiltag. Grundlaget i marketing er fortsat at arbejde med vores stærke brand, samt tilbyde de rette tjenester og produkter, som opfylder vore kunders høje krav,” sige rmarketingchef, Brian Jakobsen og fortsætter:

“I den proces er valg af de rigtige kanaler til vore respektive kunder, samt fokus på at maksimere effekten af vores kommunikation afgørende. Det er vi helt overbevist om, at OMD er den rette partner til at løse.”

I alt tre bureauer deltog i udbudsprocessen. Samarbejdet med OMD begynder med det samme.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club