PR-bureau opgraderer sit navn fra lokalt til globalt

Peter Engholm
peter@bureaubiz.dk

CC Public Relations har i fem år øvet sig på at være tilknyttet Omnicom-kæden, Porter Novelli. Navnet er ukendt i Danmark, men bureauet tror på værdien af at signalere global identitet.

Porter Novelli er et snart 30 år gammelt PR-bureau og netværk, der er ejet af Omnicom. Det har for nylig fået sit brand og logo udviklet af et andet Omnicom-bureau, Interbrand, og nu rulles det ud i Danmark og resten af Norden.

Således tager CC Public Relations navneforandring til C&C Porter Novelli og implementerer det nye logo og den nye brandidentitet for at synliggøre den tætte tilknytning til det globale PR-netværk, der er repræsenteret i 60 lande med omkring 100 kontorer.

“Det er en strategisk satsning at ændre vores navn og identitet til det globale, men vi tror på værdien af at signalere, at vi er Porter Novelli,” siger Britta Lindstrøm, der ejer bureauet sammen med Helle Blach.

I fem år har bureauet øvet sig i at være en del af det globale netværk, lært partnerne at kende og implementeret strategiske værktøjer.

Der er to typer Porter Novelli-bureauer; de, der er ejet af kæden, og de, der er tilknyttet kæden. C&C Porter Novelli tilhører sidstnævnte kategori.

“Navnet er ikke kendt i Danmark, men vi vil være med til at gøre det kendt i Norden. Når vi og vores nordiske partnere tager Porter Novelli brandet til sig, er det fordi, vi mærker en stigende efterspørgsel på kundesiden efter en nordisk enhed – efter evnen til at kunne implementere kommunikationsstrategier i hele Norden,” siger Helle Blach – og tilføjer:

“Desuden tror vi på et stigende behov for at tilbyde danske virksomheder at profilere sig på de traditionelle nærmarkeder, men også på nye markeder i Kina, Afrika eller Indien.”

C&C Porter Novelli betaler en fee for at være en del af PR-netværket og kan – udover navnet – trække på uddannelser og vidensdeling, særligt inden for sociale medier.

Bureauet har på kundelisten bl.a. Kildevæld, Veet, Svane Køkkenet, Tvis Køkkener, Nestlé, Heinz og Superwood. Det har 7 medarbejdere i Aarhus og – foreløbig – 1 i København. Her søger man i øjeblikket efter en person med partner-potentiale.