Pr-bureau skal bringe internet-sikkerhed ind i medierne

peng

Teknologiske løsninger hjælper ikke, hvis folk lader sig narre. Derfor har et sikkerhedsfirma nu hyret et bureau til at oplyse og uddanne danskere.

Hvad nytter selv den bedste teknologi, hvis folk bliver narret til frivilligt at give personlige oplysninger fra sig?

Det er den triste, men realistiske baggrund for, at BullGuard, der leverer internetsikkerhed til danske forbrugere, nu har hyret et bureau. Valget er faldet på Lund Public Relations, og opgaven bliver at sikre sikkerhedsvirksomheden en fremtrædende plads i medierne, når det kommer til at formidle viden om internetsikkerhed til den brede befolkning.  

Sigtet er ikke kun at at tale om firmaets produkter, men også at informere om sikker adfærd på nettet.

“Det er mere nødvendigt end nogensinde, at vi beskytter os mod kriminelle via ordentlig og opdateret sikkerhedssoftware. Vi ser dagligt nye trusler mod danskerne via pc’en, smartphonen og sociale netværk, samtidig med, at vi har stadig flere private og værdifulde oplysninger liggende på vores enheder og ude på nettet. Derfor skal danskernes adfærd i fokus, og vi vil gerne være med til at tage et ansvar for at oplyse og uddanne danskerne,” siger Katrine Palsby, PR- og kommunikationschef hos BullGuard.