Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Målet er klart - 100 nye sponsorer og en ny hovedsponsor. Det skal et PR-bureau hjælpe Aalborg Pirates med.

Tilskuerne betyder meget for den intense stemning ved en ishockey-kamp, og de lægger da også en entre-indtægt. Men når det gælder for alvor at skaffe økonomi til sportslig udvikling, så spiller sponsor-indtægterne en afgørende rolle.

Og Aalborg Pirates har store ambitioner. Derfor skal der gøres noget. Man har allerede 200 sponsorer, men der skal skaffes 100 mere – plus en hovedsponsor – og derfor har man indledt et samarbejde med det ligeledes aalborgensiske bureau, Public Image.

“Vi ønsker at stå endnu skarpere profilmæssigt, og derfor giver vi nu vores kommunikationsunivers et servicetjek. På den ene side skal vi formidle det sportslige til fansene, og på den anden side skal vi fokusere på at gøre vores kommunikation forretningsorienteret i forhold til at tiltrække investorer og sponsorer,” siger administrerende direktør Jens Neustrup Simonsen fra Aalborg Pirates om valget af samarbejdet med Public Image.

Aalborg Pirates var indtil 2012 en del af Aab, der er mest kendt som fodboldklub. Derfor står klubben nu helt på egne ben. Den unge klub har endnu ikke vundet medaljer – til gengæld noteres det, at sponsorer oplever gode resultater ved at være en del af netværket, og det har givet en tilgang fra sponsorer, som ikke nødvendigvis interesserer sig for ishockey.

Det er disse historier, som Public Image skal have formidlet med henblik på at skaffe de næste 100. Og så satser man i øvrigt på, at den intense oplevelse ved en kamp rent faktisk giver interesse for sporten.

“Jeg plejer at sige, at folk skal blive sponsorer, fordi de har hjerte for sporten. Og selvom mange af de nye sponsorer måske ikke indledningsvist var hockeyfans, men kom på grund af vores stærke forretningsnetværk, bliver de alle sammen grebet af den intensitet, der er på isen. Det findes ikke tilsvarende i ret mange andre sportsgrene,” siger salgs- og sportschef Frederik Åkesson.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club