PR-bureau vinder projekt for Københavns Kommune

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Operate skal lave en partnerskabsstrategi i forbindelse med, at hovedstadskommunen er valgt som Europas Miljøhovedstad i 2014.

EU Kommissionen har udpeget København til at være Europas Miljøhovedstad i 2014.

Det er en stor opgave og derfor har kommunen brug for samarbejdspartnere – i form af virksomheder, forskningsinstitutioner, myndigheder m. fl.

Opgaven med at finde de rette samarbejdspartnere til at markedsføre København som miljøhovedstad er lagt i hænderne på kommunikationsvirksomheden Operate, der skal lave en partnerskabsstrategi for kommunen.

”Kommunen havde hørt, at vi havde erfaring med partnerskabs- og netværksarbejde, og derfor blev vi inviteret til at byde.  Derfor skal vi nu hjælpe hovedstaden med at finde de rigtige virksomheder til at samarbejde med kommunen for at promovere København som miljøhovedstad i 2014”, siger Kasper Adsbøll, der er presse- og kommunikationsmedarbejder hos Operate.

Opgaven går både ud på at kortlægge og rekruttere relevante virksomheder og i samarbejde med partnerne at udvikle de tilbud, som gæsterne vil blive mødt med i 2014.

Efter sommerferien vil kommunen og Operate invitere interesserede virksomheder og andre aktører til workshop om indholdet af programmet for 2014.

Det har ikke været muligt at få oplyst, hvor stort budgettet er for opgaven.

I år er den franske by Nantes udpeget som europæisk miljøhovedstad og sidste år havde den spanske by Vitoria-Gasteiz titlen.