PR-bureauet Lead Agencys historie er en perlerække af vækst-år. Fra det første hele regnskabsår, hvor man kom ud med en bruttoavance på 2,5 mio. kr. til det nyeste for 2015, der viser en vækst på 27 pct. til 20,6 mio. kr.
Bureauet voksede i 2015 med mere, end man havde i bruttoavance i de første år. Og alene i de sidste to år er det blevet 8 mio. kr. større.
Ved indgangen til i år fusionerede man desuden med Kasters, der kom ud af 2015 med en bruttoavance på lidt under 8 mio. kr., og lægger man de to sammen, så stempler Lead nu ind som et af landets absolutstørste PR-bureauer.
Ved siden af har man også indgået et bofællesskab med det lille event-bureau 3rd Dimension i de relativt nye lokaler på Ravnsborg Tværgade.
Det ligner en væsentlig styrkelse af muskelkraften, og det er da også hensigten.
“Små bureauer har en fordel i form af nærheden til kunderne, og sådan vil det forstsat være. Men vi tror på, at der vil ske en yderligere koncentration. Som markedet udvikler sig er der et behov for at have en organisation, der både kan tilbyde en større sikkerhed bag og bredere leverance,” siger adm dir. Søren Kaster og tilføjer:
“Jeg vil bestemt ikke afvise, at vi kan blive involveret i yderligere konsolidering.”
Man er tæt på at være klar med en ny strategi for det fusionerede bureau – men man har allerede taget hul på noget af det med ansættelsen af Nathalie Camilla Larsen i stillingen som Head of Digital.
Digital er et af fokusområderne for det nye bureau – noget der matcher, at områder som social media og content ligger i en gråzone mellem reklamebureauer og kommunikationsbureauer og således bringer PR-bureauerne tættere på marketing.
Et andet område man vil opruste på er Public Affairs.
Nøgletal for Lead Agency
- Bruttoavance 20,594 mio. kr. +27,1 pct.
- Bruttoavance pr. medarbejder 1,177 mio. kr. +16,2 pct.
- Lønandel 61,1 (65,6)
- Resultat af primær drift +1,807 mio. kr. +104,6 pct.