Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Maria Sennels blev for et halvt år siden udstyret med et europæisk job. Nu har hun valgt i stedet at starte sit eget bureau.

For et halvt år siden stoppede Maria Sennels som adm. direktør for Burson Marsteller for i stedet at overtage ansvaret for at lede bureauets globale satsning inden for forandringskommunikation.

Nu har hun så sagt helt farvel til bureauet og startet sit eget bureau, der skal fokusere på – forandrings- og ledelseskommunikation under navnet Copenhagen Change.

“Jeg tror, det er meget almindeligt, at folk i bureauverdenen skal prøve sig selv af. Nogen gange sætter det tankerne i gang, når der sker noget nyt, og det var, hvad der skete for mig,” siger Maria Sennels.

Hendes opgave i Burson Marsteller var tværgående, og er blevet overtaget af en anden i Burson Marsteller netværket.

“Maria havde sin gang hos os her i Danmark, men var som sådan ikke tilknyttet det danske kontor. Derfor udløser det ingen forandringer, at hun nu stopper,” siger adm. direktør i Burson Marsteller, Kim Larsen.

Copenhagen Change oplyser selv at have fået en god start med flere store projekter i hus, og Maria Sennels har fra starten af sørget for at ansætte to rådgivere til den nystartede rådgivningsvirksomhed.

“Selv om det lyder som en kliché, er der stadig meget få virksomheder, der forstår at involvere medarbejdere og ledere gennem relevant kommunikation, når virksomheden skal drejes i en ny retning. Det er ikke nok at formulere budskaberne – de skal udrulles, så medarbejdere uanset niveau motiveres til at tage ejerskab på forandringerne,” siger Maria Sennels.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club