Egentlig er Michael Bukstis cv ret stabilt. 12 år hos Communique indtil han i starten af i år, synes der skulle ske noget helt nyt.
Derfor sagde han ja til et job som leder af konsulentfirmaet Viegand Maaagøes kommunikationsafdeling.
Men nu er stabiliteten i cv’et røget, for allerede efter tre måneder hos VigandMaagøe siger han farvel igen til fordel for et job hos Burson Marsteller, hvor han godt nok får en titel som Director, men hvor hans jobfunktion bliver at være seniorrådgiver for bureauets kunder og at bidrage til forretningsudvikling i fællesskab med den øvrige ledelse.
Michael Buksti erkender, at det ser mærkeligt ud, og han er heller ikke stolt af sig selv.
”Men ind imellem går tingene ikke som planlagt, og man bliver præsenteret for nogle muligheder, som er meget fristende, selvom timingen er dårlig. Jeg har tænkt meget over det og valgt at følge min mavefornemmelse,” siger Michael Buksti og fortsætter:
”Jeg kender Nikolaj Buchardt godt og har altid set både ham og Burson Marsteller som et interessant sted at være. Han kom med nogle tanker, kunder og projekter, som matcher mig og mine kompetencer rigtig godt – og da jeg mærkede efter måtte jeg konstatere, at det kunne jeg ikke sige nej til.”
Michael Buksti tilføjer, at han ikke så meget ser på, hvor han sidder i hierarkiet.
”Jeg er kommunikationsmenneske, og det er opgaverne, der interesserer mig,” siger Michael Buksti og konstaterer, at ViegandMaagøes direktør, Søren Eriksen tog det meget flot.
”Jeg har valgt at gøre det, jeg synes var rigtigt for mig, men jeg er helt med på, at han med rette kunne blive ret irriteret på mig. Men vi har talt godt om det, og han har taget det meget konstruktivt, hvilket siger meget om, hvilken person han er,” siger Michael Buksti.
ViegandMaagøe er nu i gang med at finde en afløser.
I øvrigt er Communique efterfølgende blevet solgt til Primetime.
Sidste år ansatte Burson-Marsteller director Charlotte Schwarz-Rosman,, der er indtrådt i bureauets ledelse. Hun kom fra en stilling som kommunikationschef i IHTSDO, og rekrutteringen af både hende og Michael Buksti er et væsentligt led i Burson-Marstellers forretningsplan.
”Burson-Marsteller har det seneste år haft fokus på at udvikle organisationen med en række tunge og højt kompetente rådgivere i spidsen. Vi skal kunne overskue virksomhedernes strategiske og forretningsmæssige mål og modsvare dem med kvalificeret rådgivning, som ikke kun omfatter traditionelle kommunikationsløsninger,” siger Nikolaj Buchardt og fortsætter:
”Det kræver forretningsindsigt, evne til at orkestrere løsninger på tværs af organisationer og discipliner og stor forståelse for, hvordan virksomhedernes stakeholdere skal forstås og håndteres. Derfor har min prioritet været at ansætte nogle meget erfarne mennesker med brede kompetencer og en rygsæk fyldt med værdifulde erfaringer.”