Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Danske Bank har en stor kommunikationsafdeling. Alligevel har man nu udvidet med en personlig rådgiver til Eivind Kolding.

Selvom Danske Bank har en meget betydelig kommunikationsafdeling, så har  banken på næsten kamikaze-agtig manér styret direkte ind i de tæsk, man har fået.

Specielt det nye kundeprogram virker som en kommunikations-mæssig katastrofe, hvor programmet er bedre end sit rygte, og hvor de mange tæsk mere kan tilskrives dårlig kommunikation.

Heller ikke topchefen Eivind Kolding har virket som om, han har kunnet finde ud af, hvordan han har skullet gribe kommunikationen an. Som f.eks. når han i Børsen oven på regnskabsaflæggelsen dekreterede, at nu gad han ikke høre mere vrøvl.

Noget tyder på, at man har erkendt problemerne. I hvert fald har man oprettet en helt ny type stilling til at hjælpe Eivind Kolding. Mens Eva Hald som senior executive vice president, Group Communications har ansvaret for intern og ekstern kommunikation, media relationer, public affairs, social/online media, kunde kommunikation, CSR, events samt corporate branding,group designs og group sponsorship, så har man hentet Burson Marstellers adm. dir., Kim Larsen, ind som en slags spindoktor for Eivind Kolding.

I hvert fald skal han være personlig rådgiver for topchefen – det er dog ikke et fuldtidsjob og derfor skal han også løse andre opgaver.

Hos Burson Marteller har man endnu ikke udpeget en afløser, men processen er sat i gang.

.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club