Af Zandra Damsgaard zandra@bureaubiz.dk

Via den fiktive app MobilePray opfordrer to præster til at erstatte mobilens evige bippen med fuglekvidder og kirkeklokker.

Manglende tilstedeværelse er unægtelig ikke et fremmed problem for den danske folkekirke, og to midtsjællandske præster tog op til jul sagen i egen hånd og et reklamebureau med på råd for at sætte fokus på problemet i mere overført end fysisk betydning.

Med app’en MobilePray skulle det mod registrering af kontooplysninger være muligt for enhver at sende en bøn til en gud, en ven eller sågar et kæledyr!

MobilePray er ikke ægte, men det er budskabet, der afsløres i slutningen af reklamefilmen: ”Få mobilfri fordybelse hver søndag i din lokale kirke”.

Reklamebureauet Fireball har udviklet kampagnen på vegne af præsterne ved de midtsjællandske kirker i Kirke Saaby, Kisserup, Hvalsø og Særløse, og MobilePray-filmen er ifølge Fireball blevet flittigt delt på Facebook af blandt andre Danske Bank.

Herudover har kampagnen fået medieomtale over temaet ”digital afhængighed og det åndløse samfund” – og det var netop hensigten, lyder det fra bureauet.

 

Opgradér til BureaubizPro og bring dig og dine kollegaer i front med vigtig viden om bureaubranchen.

Med Bureaubiz Pro får du:

  • Bureaurapporten trykt og digitalt
  • Bureaubot
  • Bureaubattle
  • Bureaukalenderen
  • Brancheanalyser
  • Udbudsvagten
  • Fuld adgang til Bureaubiz.dk
  • To årlige gå-hjem-møder
Køb nu

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ daglige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev