Pravda bag ny kampagne for Lidl

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Bureauet står bag en ny employer branding kampagne fra Lidl med 30 Lidl-medarbejdere.

’Sammen er vi verdensklasse’ er taglinen i Lidls nye employer branding kampagne, som fra i dag kan ses på sociale medier og på 350 busstoppesteder i hele landet.

Det er Pravda, der har hjulpet supermarkedskæden med den nye kampagne, som ifølge en pressemeddelelse er baseret på grundig research, interviews, besøg i kædens 139 butikker samt en undersøgelse, hvor kulturen og medarbejdernes syn på Lidl som arbejdsplads blev identificeret.

”En virksomheds employer brand er forankret i virksomhedens kultur og er baseret på medarbejdernes samlede indtryk af arbejdspladsen. Derfor har det været helt afgørende for os at identificere medarbejdernes holdninger, så fundamentet for strategien er autentisk og pålideligt,” siger Lidls HR-direktør, Hauke Daene, og fortsætter:

”Det gør strategien langt stærkere, at vi har udviklet den sammen – og der har været stor interesse fra medarbejderne, hvor over 200 meldte sig til at ville være med i den nye employer branding-kampagne. Her udvalgte vi 30 gode kolleger både fra lager, butikker og hovedkontoret, som gerne ville stå i front for kampagnen.”

Lidl har tidligere kørt med taglinen: ’Du lykkes i Lidl’.