Af Pia Osbæck pia@bureaubiz.dk

TBWA står bag kampagnen for Underground Ice Cream, der bliver relanceret med nyt emballagedesign.

Underground Ice Cream blev lanceret i 1970’erne af fire studerende fra Aarhus.

Nu bliver isen relanceret med et nyt og mere farverigt design, udviklet af Lars Schmidt Hansen. Relanceringskampagnen står TBWA for. Bureauet fik Premier Is som kunde sidste år, og det har nu betydet, at bureauet også skal brande Underground Ice Cream.

Målgruppen for kampagnen er danskere mellem 18-30 år, og målsætningen er”at indtage positionen som is-kategoriens svar på is med stor smag og lavt antal kalorier.”

Sloganet for den nye kampagne er ’Kept Cool Since 1977’, og budskabet er: ‘Stor smag. Lav kcal. Ja tak!’

Fra Thomas Duholm Marcher, der er marketing- og innovation manager med ansvar for Underground Ice Cream hos Premier Is, lyder det:

”Vi har valgt at opgradere Underground Ice Cream, så isen, udover at være en kvalitetsis, også tapper ind i tidens tendens, hvor man ikke skal gå på kompromis med smag i forhold til kalorieantal. Vi mener, at Underground Ice Cream-brandet har et utroligt højt potentiale i køledisken, hvor kvalitet, naturlige råvarer og et lavt kalorieindhold alle er faktorer, som forbrugerne vælger ud fra. Og så er isen naturligvis fremstillet her i Danmark.” 

Isen med det nye design er på vej ud i butikkerne, og kampagnen kører i første omgang på digitale og sociale medier fra april og fortsætter hen over de kommende måneder. I den periode vil man samtidig uddele 100.000 smagsprøver.

Her er to af videoerne, der skal køre digitalt:

Her er det hidtidige design:

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club