Kunde & Co holder fast i sit samarbejde med Premier IS, og får nu udvidet samarbejdet til også at gælde Polar Is samt et nyt brand, der skal i luften til foråret.
Initiativerne er et resultat af, at Polar Is ejeren Erhvervsinvest K/S sidste sommer overtog Premier Is fra den store Nestle-koncern.
Virksomheden vil stadig have de internationale produkter fra Nestle og isprodukterne baseret på Tomsmærker med på vognene.
“Men den fremadrettede satsning vil være de danske forbrugere og på at lancere mange nye egne produkter,” siger managing partner hos Kunde & Co, Hans-Henrik Rasmussen.
Der er således udviklet en master-brand strategi, som for alvor vil blive synlig til foråret. Men strategien udelukker ikke internationale kampagner for Nestle-produkterne.
Polar Is har en position i forhold til detailhandlen og den skal bevares. Herudover planlægges der lanceringen af et nyt premium brand med afsæt i Mejerigården i Thisted, hvorfra Polar Is udspringer.
Der bliver tale om et brand med afsæt i både premium råvarer og bæredygtige produktionsmetoder.
“Vi har haft en god sparringspartner i Kunde & Co siden 2008, og derfor var det et naturligt valg at fortsætte samarbejdet med Kunde & Co efter fusionen – både på den strategiske og kreative front. Vi har nu været igennem et 360 grader-projekt, der har optimeret vores sortiment, design, positionering og kommunikation,” siger Premier Is’ administrerende direktør Jesper Uggerhøj.