Af Peter Engholm 25@mail.dk

Anthon Berg har med sit nye bureau, Robert/Boisen, skabt et univers gennemsyret af generøsitet. Se den nye film her.

Før sommerferien afholdt Anthon Berg en konkurrence om, hvem der skulle være virksomhedens nye branding-bureau. Det lå fast, at der skulle et nyt bureau til, for det hidtidige – DDB – deltog ikke i konkurrencen, som Robert/Boisen & Like-minded endte med at vinde.

Og nu er mærket og bureauet klar med et nyt internationalt brandunivers, som man finder rødderne til helt tilbage i 1884, hvor Anthon Berg himself tilbød sine kunder små stykker marcipan dyppet i chokolade, mens de ventede i kø foran hans butik. Således opstod Anthon Bergs signaturprodukt, marcipanbrødet. Den generøse handling blev en del af Anthon Bergs DNA.

“Generøsitet er i dag en megatrend. I en global verden søger vi hverdagens nære relationer og værner om vores tætte, sociale netværk. Det gør vi ved at fokusere på værdier og glæder som empati, samvær og generøsitet. Som globalt brand i en branche, hvor mere end 80 pct. af alle købsbeslutninger træffes på baggrund af følelser for andre, ønsker vi at tage del i den positive trend, hvor Random Acts of Kindness og Generation G dominerer, og ord som at dele og at give er in,” siger Martin Dalsgaard Andersen, marketing manager for Anthon Berg.

Og således er generøsitet omdrejningspunktet for Anthon Bergs nye, globale brandunivers ” You can never be too generous”, som netop nu foldes ud både i Danmark og internationalt. Se den nye film her.

Branduniverset er enkelt og internationalt skruet sammen. Den nye tagline er klinger lige godt fra Danmark til Singapore og Dubai, lyder ræsonnementet i en pressemeddelelse, der uddyber: “Med et delikat miks af humor, taknemmelighed og omsorg forenes uventet generøsitet, chokolade og tagline i et univers, hvor mænd, kvinder og venner på en positiv måde opfordres til at være mere generøse over for hinanden”.

Det nye univers lanceres med tre nye reklamefilm, en international printkampagne og promotions i bl.a. en lang række lufthavne verden over. I step 1 vil det danske marked primært stifte bekendtskab med to helt nye reklamefilm og diverse PR-happenings. I step 2 vil øvrige medier blive koblet på.

Filmene er skabt af Robert/Boisen & Like-minded samt instruktør Joachim Back, der modtog en Oscar for kortfilmen “The New Tenants” og står bag flere prisvindende internationale reklamefilm. Herudover har kameramanden Vilmos Zsigmond, der ligeledes har modtaget en Oscar for sit arbejde og i Danmark vel er mest kendt for sit visuelle mesterværk i kultfilmen Deerhunter, været med om bord.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club