Premiere på Bureaubiz: Ny julefilm fra Coca-Cola

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

”Holidays are coming” har i en årrække markedsført Coca-Cola op til jul. Nu har et spansk bureau udviklet en ny global film – med klare linjer tilbage til den oprindelige.

I Danmark har vi filmen for Tuborgs Julebryg, der – med Jinglebells på xylofon – er med til at fortælle os, at nu nærmer julen sig.

Coca-Cola har også store traditioner med at fejre julen med en film. I en årrække har man brugt “Holidays are coming,” men 2010 bliver året, hvor der sker en fornyelse, og det sker med hjælp fra det spanske bureau, McCann Erickson Madrid.

Bureauet har skabt en ny film, som dog har klare lighedspunkter med “Holidays are coming”.

“Hvor den første film mere kommunikerer, at nu er julen her, handler den nye film mere om, at julen bringer folk sammen,” fortæller Jens Jermiin, der er creative director hos Coca-Cola Europe.

Kampagnen kommer til at køre ud i 90 lande og organiseres ud af Coca-Cola i Tyskland. Jens Jermiin har været tilknyttet projektet som konsulent på den kreative udvikling.

Musikken til filmen er skabt af San Francisco-bandet, Train, og Coca-Cola har store forhåbninger til nummeret, som gerne må udvikle sig til en ny klassiker.

“Vi er spændte som var det juleaften til at høre, hvad folk synes om vores nye kampagne – også her på Bureaubiz,” siger Jens Jermiin.

På engelske Brandrepuplic viser man en version, der bruges i Phillipinerne, men Bureaubiz kan – som måske de første – her vise den 60 sekunder original-version.

Den kræver Windows Media Player, hvis nogen har problemer med at se den.

  • Creative agency: McCann Erickson Madrid
  • General creative director: Leandro Raposo
  • Production company: Rattling Stick, London
  • Director: Steve Cope