Af peng

Nicolai Fuglsig gjorde - efter otte år - comeback som bedste reklamefilm-instruktør, da Directors Guild of America for 67. gang uddelte awards i Los Angeles.

Det var i princippet hans kollegaer, der hyldede Nicolai Fuglsig, da han på Hyatt Regency Century Plaza, LA, blev belønnet for sin instruktion af Guinness-filmen Sapeurs – der i sig selv er en hyldest til en række elegantiers i Den Demokratiske Republik Congo.

Prisen er Directors Guild of America (med tilføjelsen Outstanding Directorial Achievement Awards for 2014), og de 1600 deltagere hyldede Nicolai Fuglsig i kategorien Commercials.

Det er anden gang, at Fuglsig modtager denne pris – og anden gang, at det sker for en Guinness-film. Første gang var for otte år siden med Tipping Point.

Nicolai Fuglsig har det seneste år beskæftiget sig mere med film end reklame – om end han bl.a. har instrueret filmene i den hidtil største satsning for Hondas luksusbrand i USA, Acura. I sommer blev det også til guldløve i Cannes for Film-kategorien for Nike Possibilities.

Det er i øvrigt andet år i træk, at Directors Guild of America fremhæver en dansker som vinder af Commercial-kategorien. Sidste år vandt Marin de Thurah med The Man Who Couldn’t Slow Down for Hennessy.

Sapeurs

Tipping Point

The Man Who Couldn’t Slow Down

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club