Friendly Film skifter navn til Friendly Content. Produktionsselskabet, der er ejet af WPP og en søster til HalbyeKaag JWT, er bestemt ikke blandt de første til, i sit navn, at bekende sig til content, men er ifølge direktør Anna-Marie Elkjær blandt de første, der leverede netop dét.
”Friendly Film eksekverede tungt content i forbindelse med lanceringen af DR Mama i 2010, og jeg har arbejdet med disciplinen i 15 år. Jeg har altid tænkt indholdsproduktion ind i processen, når jeg laver film – det være sig Kilroy Travels,3 x S for Kræftens Bekæmpelse, Sprite og Quiksilver, der bl.a. resulterede i en viralfilm, der gik verden rundt – endda før, man talte om, at noget kunne gå viralt,” siger Anna-Marie Elkjær.
I fredags var hun på scenen i Vega sammen med J. Walther Thompson og Mazda for at modtage bronze i Integrated Campaigns ved Creative Circle Award 2015.
”En tredjedel af det, vi laver, er film – resten er social devices, print, radio, etc. Og Mazda Happy Dogs er et godt et eksempel på det, vi producerer: Et arbejde, der består af bl.a. webfilm, stills til printannoncer og behind-the-scenes-film,” siger Anna-Marie Elkjær, hvis titel også er Integrated Content Director.
Hun tilføjer:
”Vi deler hus med et bureau, der også lige har skiftet navn, nemlig J. Walther Thompson Copenhagen – før HalbyeKaag JWT. Vi har samme ejere, og vi danner fortsat parløb på filmprojekter. Men Friendly Content er i høj grad også servicehus for andre. Vi er ved at etablere flere samarbejder og partnerskaber ude i byen. Vi tager jobs ind udefra og arbejder også direkte med kunder, uden om bureauet, f.eks. på YouSee.”
Friendly Contents nye showreel kan ses her.
CCA-vindere i Integrated Campaigns, bronze, til Mazda Happy Dogs – Anna-Maria Elkjær fra Friendly Content næstyderst til højre.