En ting kan slås fast med det samme i forbindelse med, at GE Money Bank vender tilbage til tv efter frem års fravær: bureauet bag kommer ikke til at vinde kreative priser for spottet.
Men det har sådan set heller ikke været meningen.
“I de seneste år, har vi sammen med GE Money Bank arbejdet på at fastholde og udbygge den position via omkostningseffektiv on- og offline-annoncering, der samtidig har skullet generere leads. Tv-spottet og den øvrige nye kampagne er sådan set bare en naturlig videreførelse,” siger direktør Casper Janns fra Integral, mens kreativ direktør Niels Peder Ravn siger:
“Af en eller anden grund forsøger udlånsbanker og finansieringsselskaber altid at være morsomme, når de kommunikerer. Men sandheden er, at kun de færreste mennesker synes, at deres privatøkonomi er noget at grine af. GE Money Bank er en del af én af verdens største virksomheder, og vi ønsker at forbrugerne skal forstå, at der her er tale om en seriøs og ansvarlig låneudbyder, som i den grad tager sine kunder alvorligt. Derfor har vi stræbt efter at udvikle en kampagne, som er imødekommende og respektfuld.”
TV-kampagnen (se filmen her) er instrueret af Kristoffer Kiørboe og produceret af Frame by Frame.
Marketingdirektør Henrik Stork, GE Money Bank, siger:
“Vi er specialister i udlån, og nu går vi ud med et produkt, som er mere end konkurrencedygtigt. Vi vil vise forbrugerne, at man ikke behøver at binde sig til sit almindelige pengeinstitut for at opnå en favorabel rente. Og med en laveste rente på 3,95 % er det de færreste traditionelle banker, der kan være med.”