Af Pia Osbæck pia@bureaubiz.dk

Blu opretter en stilling, der skal udvikle produktionsselskabets digitale forretning.

Tv-branchen bliver stadig mere digital og det er baggrunden for, at produktionsselskabet Blu opruster på det digitale område.

Det gør man ved at ansætte Paul Anthony Sørensen, der bliver ansvarlig for at udvikle Blus digitale forretning. Samtidig bliver han chef for faktaområdet, som han overtager efter Christian Vorting.

Opgaven for Paul Anthony Sørensen lyder på at omtænke og udfordre den gængse måde at tænke brands, formater og ikke mindst brugerinvolvering på.

Paul Anthony Sørensen har over 20 års erfaring fra den danske tv-branche, hvor han har haft en række lederstillinger.

Senest kommer han fra en stilling som direktør for YouTube-netværket Maze, hvor han arbejdede med at udvikle og skabe kommercielle muligheder for influencers.

Tidligere har Paul Anthony Sørensen bl.a. arbejdet som selvstændig konsulent med fokus på idéudvikling og strategi for en række produktionsselskaber, og som faktaredaktør på DR1.

“Paul har en sjælden kreativ og ledelsesmæssig bredde som gør ham til et kæmpe scoop for Blu, både fagligt og kollegialt. Med mange års baggrund i fakta-, livsstil- og realitygenrerne og sin kommercielle erfaring med digitale medier og kanaler, bidrager Paul med nogle unikke kompetencer som skal være med til at cementere Blus faktaposition og ikke mindst fremtidssikre firmaet ifht den digitale udvikling”, siger Anne Brostrøm, adm. direktør på Blu.

Selv siger Paul Anthony Sørensen:

“Blu er et super interessant selskab, som ikke bare har benene solidt plantet i det allermest velfungerende flow-tv, men som har visioner om at udvikle og styrke firmaet i forhold til den digitale revolution. Det er min ambition at være brobygger mellem den traditionelle måde at tænke tv på og de nye digitale muligheder og forretningsmodeller. Derudover glæder jeg mig afsindigt meget til igen at tage fat på faktaområdet, og til at fortælle nogle væsentlige historier som kan samle danskerne i primetime.”

Paul Anthony Sørensen starter den 1. december.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club