Det seks år gamle filmproduktionsselskab, Blonde Inc, som startede med at hedde Blonde Media, har taget et ordentligt hop fra regnskabet i 2020 til 2021, hvor man øgede medarbejderstaben fra 8 til 28 medarbejdere samt bruttofortjenesten fra 2,6 mio. kr. til 6,4 mio. kr.
“Vi åbner et performance bureau for at udfordre markedet, der må betegnes som et rødt ocean. Vi tænker anderledes, fordi vi er forankret i det kreative. Vores mission er at forene data og kreativitet på unik måde, som vi mener vi kan med et kreativt produktionsselskab og nu med et in-house performance bureau. Det giver os muligheden for at skabe state of the art-kampagner på tværs af vores kunders mest centrale kanaler i deres marketing mix,” siger den ene af fire partnere, Adam Holm.
David Poulsen, der tidligere har arbejdet for SEO-bureauet Bonzer, bliver leder af det nye performancebureau samt træder ind som partner, og han uddyber:
“Content har så afgørende betydning i marketing, og derfor har vi nu valgt at understøtte denne med data og performance marketing for at kunne lave de absolut fedeste kampagner online for vores kunder. Derudover er det sidste ben, vi mangler i vores services til at vi kan hjælpe vores kunder med en 360 graders løsning.”
Partnerne i Blonde Inc. er udover Adam Holm, Phillip Jacques, Daniel Manicus og Alfred Lauritzen. Sidstnævnte er flyttet til Sverige, hvor han har overtaget ansvaret for det svenske kontor.