Af Peter Engholm 25@mail.dk

Tre bureauer kæmpede om budgettet hos en af landets største rejseselskaber, der vil bryde med den vante måde at kommunikere rejser på. Det valgte bureau er også i en brydningstid.

Det har krævet en rejse meget langt væk og meget lang tid for at misse, at der er finanskrise – også i rejsebranchen. Priserne er faldet, med lavere indtjening til følge. Men det er netop i krisetider, at man bør investere, så man har forspring, når markedet vender.

Profil Rejser vil således relancere sig selv med nyt nyt logo, nyt website og ny identitet – okay; og ny markedsføringsstrategi – og til det formål har rejseselskabet været på udkig efter et bureau:

“Vi havde tre bureauer inde for at give os deres billede af vores identitet og udtryk, hvis vi skal have fokus på at sælge oplevelser,” siger Profil Rejsers adm. direktør, Peter Rasmussen.

Og fokuseringen vil fremover være anderledes, for Profil Rejser ønsker at gøre op med den vante rejseannonce.

“Vi har kommunikeret tilbud på tilbud. En lille beskrivelse og en pris. Men vores annoncer skal fortælle om de oplevelser, kunderne får med rejsen, altså de sanselige, lokale elementer i form af mad, rytmer, de flotte fisk i vandet etc. Vores konkurrenter vil nok sige, at de også sælger sig på oplevelser, men ingen af os har været gode til at få dét budskab ud over rampen,” siger Peter Rasmussen.

Og bureauet, der blev vurderet til at være de bedste i dén disciplin, var Hartmann, Schmidt & Ravn.

Identiteten er på plads – det samme er mediaplanen, der også bryder med gængse stil fra rejseselskaberne.

“Uden at ville gå i detaljer endnu, så går vi ud i andre kanaler, end man er vant til at se rejsebureauer. Vi har været lige så traditionelle som de øvrige rejseselskaber, men nu går vi nye veje,” siger Peter Rasmussen.

Nye veje har Hartmann, Schmidt & Ravn også gået – bureauet meddelte i går, at partnerne skilles. Umiddelbart ser Profil Rejser ud til at fortsætte hos Hartmann & Schmidt, men det har her til morgen ikke været muligt at få afklaret dette aspekt hos Peter Rasmussen.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club