Propeople har ansat to nye ledere, der bliver en udvidelse af bureauets Global Executive Team. Der er tale om Gus Murray som Global Chief Digital Strategy Officer og Troels Feodor Nielsen som Global Chief Marketing Officer. De to skal stå i spidsen for Propeoples strategiske initiativer på nuværende og fremtidige markeder.
Australske Gus Murray får som Global Chief Digital Strategy Officer ansvaret for Digital Strategy Solutions and Products. Han kommer fra en nordisk lederstilling hos DigitasLBi, hvor han var ansvarlig for et stort digitalt team med fokus på digital strategi, analyse og sociale medier. Gus Murray arbejdede med flere af bureauets største kunder, blandt andre Volvo, ISS, Tetra Pak, Nordic Choice Hotels og Widex.
Troels Feodor Nielsen får en rolle som Global Chief Marketing Officer og skal udvikle og styre globale go-to-market strategier. Han kommer fra en stilling som Head of Marketing Operations & Digital Marketing hos Tradeshift, et online forretningsnetværk og faktureringsplatform med aktive brugere i mere end 190 lande. Før dette var Troels Feodor Nielsen Brand Advisor hos bureauet inq, hvor han bl.a. arbejdede for Nike, Peak Performance, Levi’s, Oakley og HTC.
“De passer perfekt ind i vores Global Executive Team og tilfører os værdifuld erfaring fra deres arbejde med digitale strategier og global marketing. De er begge dygtige ledere med en iværksætterånd, og de vil styrke Propeople med at etablere sig på verdensplan som et førende bureau i den digitale tidsalder,” siger Global CEO Michael Drejer.
Propeople er et full-service bureau med mere end 200 medarbejdere fordelt på kontorer i København, Aarhus, Odense samt i alt ni lande på tre kontinenter,
Propeople ApS er en del af Intellecta Group, der også rummer bl.a. Bysted A/S.