Af Peter Engholm 25@mail.dk

Olieselskabet har sine reklamebureau-relationer oppe at vende i Danmark og Sverige med henblik på at finde ét bureau til begge lande.

En langvarig bureaurelation er til diskussion, idet Q8 for tiden kigger på reklamebureauer.

Advance har været bureau for olieselskabet i en årrække – et succesfuldt samarbejde, der bl.a. har kastet en Advertising Effectiveness Award af sig. Og så sent som i denne uge pralede Q8 med ”en fantastisk god case” i form af et burgerkoncept, som Advance har udviklet og – sammen med Magnetix og IUM – eksekveret.

Nu kigger Q8 imidlertid på, om man skal have et nyt bureau. Ikke at man dermed er utilfreds med samarbejdet, men så vidt Bureaubiz erfarer vil man have et bureau, der kan hjælpe med både det danske og svenske marked.

Q8 er bestemt ikke bette i Danmark, men Sverige er storebror i fusionen – med en omsætning, ekskl. moms og afgifter, der er mere end dobbelt så stor som den danske – og markedsføringsindsatsen er da også styret ud fra Stockholm.

Peter Tiberg, der er marketingchef i Q8, ønsker dog ikke at sige noget om processen:

”Det er ikke noget, vi kommenterer. Vi kigger løbende på vores bureaurelationer. Hvis eller når der måtte ske en forandring, vil vi vende tilbage,” hedder det i en kommentar til Bureaubiz.

Ifølge Bureaubiz’ informationer er både danske og svenske bureauer involveret.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club