Af Pressemeddelelse

Benzinselskabet har fået designet en lydprofil til bred anvendelse i både reklamer, telefoner og butikker.

Q8 har nu fået sin egen lyd. Via specialfirmaet Sonic Branding har selskabet fået komponeret en lydprofil.

Den nye Q8-lyd har allerede haft premiere i radioreklamer, som Q8 bruger som led i sine sommerkampagner. Men Q8-melodien vil også kunne høres i forskellige varianter i forbindelse med f.eks. telefonkøer, dørklokker, som ringetoner på mobilen og i forbindelse med Q8s nydesignede internetside.

“Lyd er en stærk identifikationsfaktor, som kan bruges til at afspejle, hvem Q8 er, og til at forstærke vores værdier som virksomhed. Derfor vil vi benytte vores nye lydlogo til at skabe positiv genkendelse af Q8 overalt, hvor det er oplagt”, fortæller marketingchef Helle Dahlgren Skov fra Q8 Servicestationer.

Q8s lydprofil består egentlig kun af fire toner, Men der er gået et større og langvarigt udviklingsarbejde forud for det færdige resultat. Undervejs har både konservatorieuddannede musikere og computerspecialister været involveret i projektet.

Komponisterne bag Q8s lydlogo fortæller, at de fik inspirationen til melodien, da de kørte i bil over Storebæltsbroen. Her skabte vind, vejbelægning og lameller i kørebanen en helt bestemt rytme, som passede fint til at illustrere dynamik, fart og transport. Alt sammen begreber, der kan relateres til Q8.

Q8s nye lyd kan også downloades som ringetone ved at send en sms til 1220 med beskeden:

  • Q8 pop (så får du Q8 pop ringetone)
  • Q8 rock (Så får du Q 8rock ringetone)
  • Q8 eventyr (så får du Q8 eventyr ringetone)
  • Q8 sms (så får du Q8 sms tone)

 

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club