Af Peter Engholm 25@mail.dk

Thomas Hoffmann, kreativ direktør i &Co, er egentlig træt af ”frække virale håndholdte film med urbane unge, der er rebelske og gør vilde ting” – men det er ”Dynamite surfer” hævet langt over.

Bureaubiz fortsætter serien “Dén ville jeg ønske, jeg havde lavet”, hvor kreative sætter fingeren på et stykke overbevisende – gerne dansk-produceret – kommunikation, der kun har én større ulempe: At det ikke er lavet af dem selv – eller af nogen på deres bureau.

På det seneste har opfordringen hos de kreative kastet en á to reaktioner af sig: At fremhæve &Co – senest for Bianco Footwear og Café Noir – og at have problemer med at finde bare én kampagne, man virkelig gerne ville have lavet.

Derfor er det naturligt at give stafetten videre til &Co – og kreativ direktør Thomas Hoffmann. Han har ganske vist også problemer, men heldigvis af modsat karakter. Her er hans ord:

Der er utroligt mange kampagner, jeg ville ønske, jeg havde lavet. Men når man nu kun må vælge én, må det blive “Dynamite surfer” fra Quiksilver og Saatchi & Saatchi.

Første gang, jeg så den, fik jeg den fornemmelse helt nede i maven, som de fleste kreative kender, når de ser noget, der er rigtigt godt tænkt og sublimt eksekveret. En fornemmelse, der siger “for fanden, hvorfor lavede jeg ikke den!?”

Sådan havde jeg det med “Dynamite surfer”. Og det har jeg stadigvæk.

Jeg er egentligt ret træt af alle “de frække virale håndholdte film med urbane unge, der er rebelske og gør vilde ting”. Men Dynamite surfer er lavet så fedt, at den på ingen måde falder i den kategori. Den er hævet langt over.

Hold kæft, hvor er det godt lavet, hvor er det godt tænkt, hvor er det godt købt, hvor passer det godt til brandet … og hvor er jeg misundelig!

Se eller gense den her:

http://www.youtube.com/watch?v=JR_naKxLEPc

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club