Radioboss bliver ny marketingdirektør hos outdoor-firma

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Clear Channels nye salgs- og marketingdirektør har en fortid som CEO for en radiostation. Samtidig hentes mediabureaumand ind som marketingchef.

Frederik Meyer tiltræder 2. januar 2013 som ny salgs- og marketingdirektør hos Clear Channel. Samtidig starter Jesper Høyer, som marketingchef.

Indtil juni i år, var Frederik Meyer CEO hos SBS Radio, men blev skiftet ud med Jim Receveur, da SBS købte Radio 100, Radio Soft og Radio Klassisk. Jim Recevoir var indtil da adm.dir hos Radio 100.

I forbindelse med direktørskiftet, udtalte adm.dir. for SBS Media Henrik Ravn:

”Frederik har ydet en stor og vigtig indsats i forbindelse med omstruktureringen af SBS Radio og jeg ønsker ham al mulig held fremover”.

Nu skal Frederik Meyer så fra radio ind i outdoor-branchen, hvor han erstatter Anders Taunø.

Tidligere har Frederik Meyer arbejdet i bryggeribranchen i en længere årrække. Nærmere bestemt hos Anheuser-Busch, blandt andet som country manager for henholdsvis Canada og Irland.

Jesper Høyer der kommer fra en stilling som media director hos OMD,  bliver ikke kun marketingchef – som i øvrigt er en nyoprettet stilling. Han skal tillige udfylde et job som salgschef for airport-området hos Clear Channel.