Radioserie slutter med at blive afvist ved Creative Circle Award

Peter Engholm
peter@bureaubiz.dk

En lang række kreative profiler har forfattet radioføljetonen The Supersonics, der slutter i dag med, at hovedpersonerne afvises ved Creative Circle Award – inspireret af virkelige hændelser, i øvrigt.

Kl. 11 i formiddags blev der meldt udsolgt til aftenens Creative Circle Award i Tivolis Koncertsal – 600 billetter er solgt til show&buffet, og over 160 støder til ved afterpartyet.

To personer – eller karakterer, om man vil – der ikke kommer med, er Super og Sonny. Det er hovedpersonerne i The Supersonics, en radioføljeton som i efteråret blev lanceret og arrangeret af lydstudiet Supersonic Cph – i samarbejde med Saatchi & Saatchi – og forfattet af en række reklamebranchens top-kreative.

I 14. og sidste afsnit bliver Super og Sonny afvist i døren ved Creative Circle Award, selv om de har billetter. Afsnittet er skrevet af Guldløve-vinderne (i radio-kategorien) fra Cannes: Lasse Hinke, Rasmus Petersen og Simon Wooller fra Saatchi & Saatchi.

Føljetonen har været båret af fri – meget fri – fantasi, men lige nøjagtig sidste afsnit er inspireret af virkelige hændelser.

“Vi ville gerne have afviklet sidste afsnit af The Supersonics live ved Creative Circle Award – et show med liveorkester og de medvirkende skuespillere på scenen til en fest, der priser det kreative. Men fra Creative Circles side mente man, at det var så meget en profilering af os, at vi skulle betale for at stille op. Men hele radioshowet er jo netop været at prøve at se, hvor langt man kunne komme, når alle medvirkende bakker op om en idé – gratis,” siger Lars Mitch Fischermann, adm. direktør i Supersonics Cph.

Afvisningen blev i stedet vendt til et muntert afsnit, der ikke hudfletter Creative Circle, men fortsætter satiren over reklamebranchen.

Se og hør sidste afsnit af The Supersonics her:

http://thesupersonics.dk/

Fra kl. 22 kan man i Tivolis hovedindgang købe billetter til afterpartyet ved Creative Circle Award.