Radius fortsætter vækst i omsætning

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Radius Kommunikation fortsætter sin vækst i bruttoavance, som på 5 år næsten er fordoblet.

Fra 2015 til 2016 er kommunikationsbureauets bruttoavance steget 16 % fra 24,8 mio. kr. til 28,9 mio. kr.Siden 2012 har bruttoavancen været jævnt stigende fra 16 mio i 2012.

Bundlinjen i 2016 er også vokset, dog med mere beskedne 6,5 procent. Årsagen er ifølge bureauet investeringer i nye lokaler, interne funktioner og uddannelse.

”Set med økonomiske briller er 2016 et tilfredsstillende år. Årets resultat før skat lander på 4,7 mio. kr. – en anelse bedre end budgetteret. Det har altid været en ambition, at vores vækst skulle være lønsom – altså at vi skal tjene penge, mens vi vokser, og det er vi lykkedes med,” siger Asbjørn Haugstrup, partner i og adm. direktør før Radius og fortsætter:

”Noget af det, vi er allermest glade for, er dog, at vores medarbejdertilfredshed er på over 6 ud af 7 mulige og vores kundetilfredshed er på 4,4 ud af 5. Det kniber vi os selv lidt i armen over.”

Ny partner

I 2016 blev Radius ny dansk partner i det internationale netværk WorldCom Public Relations Group, der samler 110 bureauer på seks kontinenter.

”For os har timingen været perfekt. Vi oplever en stigende tilgang af opgaver med et internationalt perspektiv, og WordCom-partnerskabet giver mulighed for, at vi kan løse internationale opgaver, samtidig med at vi kan bevare den fleksibilitet og de nære kundeforhold, der kendetegner uafhængige partnerejede bureauer,” siger Asbjørn Haugstrup.

I 2017 er medarbejdersporet og indsatsen for at positionere de integrerede kompetencer i centrum. Bruttoavancen forventes at vækste

 

Nøgletal for Radius Kommunikation

  • Bruttoavance 28,9 mio. kr. +16 pct.
  • Bruttoavance pr. medarbejder 1,156 mio. kr. 2,7+ pct.
  • Lønandel 67,1 (65,29)
  • Resultat af primær drift +4,776 mio. kr. +6,58 pct.