Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Reduktionen er led i en transformation, hvor der er mindre behov for traditionelle kompetencer og mere behov for nye.

Selvom Recommended netop har skilt sig af med ni medarbejdere, så er der fortsat flere medarbejdere på bureauet end for et år siden, konstaterer adm. dir. Jørgen Blauert.

“Vi har ansat 18 nye medarbejdere i det seneste år,” siger Jørgen Blauert, der beklager, at man har måttet skille sig af med en gruppe af gode medarbejdere.

Men det hænger sammen med en transformation, som bureauet er midt i.

“Reduktionen er en konsekvens af den generelle markeds-situation. Vi vil fortsat have meget produktion, men stadig flere af de mere rutineprægede opgaver flyttes ud til vores selskab i Vietnam.,” siger Jørgen Blauert og fortsætter:

“Vi har tidligt set, at der ville være et pres på timepriserne, og derfor har vi arbejdet på et set-up, hvor vi kan matche udviklingen.”

Men samtidig med denne udvikling styrker bureauet sig på nye kompetencer inden for strategi og kreativitet – f.eks. udtrykt ved ansættelsen her i foråret af Michael Paterson og Mogens Kristensen fra Uncle Grey.

“Vi oplever en stigende efterspørgsel på tungere strategiske og kreative kompetencer, og derfor kommer der højst sandsynligt flere ansættelser af samme slags som Michael Paterson og Mogens Kristensen,” siger Jørgen Blauert.

Reduktionen af medarbejdere er sket både i produktionsbureauet DigitalXpress og Recommended.

Jørgen Blauert afviser forlydender om, at Zupa i Århus skulle være blevet nedlagt.

“Ideen med at købe Zupa var at kunne tilbyde integreret kommunikation. Zupa vil fortsætte som et selvstændigt bureau – men der er selvfølgelig et tæt samarbejde mellem Recommended og Zupa – både i Århus og i København,” siger Jørgen Blauert og henviser f.eks. til Danske Bank.

Zupa har længe været web-bureau for banken, men her i år har man også landet bankens dialog-budget, og da Danske Bank og Saatchi & Saatchi for nylig gik fra hinanden, blev Recommended den nye kreative partner.

Den centrale kontaktperson mellem Recommended/Zupa og Danske Bank er dog Zupa-direktør, Niels Ranum.

Danske Bank er dog ikke den eneste kunde, der arbejder med både Zupa og Recommended.

“Der er allerede otte kunder, der har købt ind på konstellationen,” siger Jørgen Blauert.

Kommentarer

  1. Blah Blah , yaddi yaddi – Skal vi vædde med at det er Bilka der endnu engang har en bule i bukserne leger købmænd og presser prisen så de kan prale i kantinen…..

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club