Recommended henter stor del af Uncles ledelse

Peter Engholm
25@mail.dk

Adm. direktør Mogens Kirstensen og kreativ direktør Michael Paterson forlader Uncle Grey til fordel for Recommended.

Danmarks største reklamebureau, Recommended, styrker sig i toppen, idet man har hentet en god bid af ledelsen i Uncle Grey.

Recommended kan i dag over for Bureaubiz bekræfte, at styrkelsen sker i skikkelse af med-administrerende dir. hos Uncle Mogens Kristensen samt kreativ direktør Michael Paterson, der er en af Danmarks mest vindende kreative. Tilsvarende svækkelse må der i sagens natur være tale om hos Uncle.

“Ansættelserne er en naturlig konsekvens af den rejse, vi er på, og som senest har resulteret i nye kunder og årets højdespringer i imageanalysen. En rejse, hvor vi skal være indstillet på at være i konstant bevægelse for at kunne skabe effektiv kommunikation i et stadig mere komplekst medie- og forbrugsbillede. Det kræver, at vi hele tiden sørger for at have de rigtige kompetencer med ombord,” siger Jørgen Blauert, adm. direktør. Recommended.

Den nuværende kreative direktør hos Recommended, Ulrik Juul, blev i sin tid også hentet hos Uncle. Og nu følger således både en adm. direktør og en kreativ direktør samme vej.

Mogens Kristensen og Michael Paterson kommer til at spille nøgleroller i Recommendeds fortsatte udvikling – men de går dog fra at være store tandhjul i et lille maskineri til lidt mindre tandhjul i et stort maskineri. Og det bliver ikke umiddelbart som partnere.

“Det skal man have været på bureauet i et stykke tid, før det kan komme på tale,” siger Jørgen Blauert og fortsætter:

“At vi kan tiltrække folk som Mogens og Michael, tror jeg hænger sammen med den udvikling, vi har været igennem og de visioner, vi arbejder med. Det gør os til et interessant sted at være.”

Mogens Kristensen var for to år siden på nippet til at blive partner i Recommended, men valgte nær målstregen i stedet at skifte bureau for at blive adm. direktør i Uncle – en post, han delte med Lars Samuelsen. De tiltrådte, da den hidtidige adm. direktør, Jens Hagbard, trådte tilbage, da han fyldte 60 år.

Men nu er vejen således banet for et spektakulært comeback på Recommended for Mogens Kristensen.

Også i den kreative ledelse havde Uncle to mand på posten; Michael Paterson, tekst, og Jesper Hansen, AD. De overtog den kreative styring af bureauet, efter at Per Pedersen i forrige efterår sagde farvel til fordel for Grey Düsseldorf. Ikke nogen ringe erstatning skulle man mene, idet Michael Paterson og Jesper Hansen på den senest offentliggjorte liste over Danmarks mest vindende kreative optræder på hhv. 6. og 7. pladsen.

Mogens Kristensen og Michael Paterson kommer til at udgøre halvdelen af nyt firkløver, der består af en strategisk duo (Mogens Kristensen og Jannek Bejtrup (tidl. MEC)) og en kreativ ditto (Michael Paterson og Ulrik Juul).

“Vi står nu med et meget stærkt firkløver, som skal være med til, at vi rykker yderligere på kundernes vurdering af os, og som også medvirker til, at kunder fra både Øst og Vest kommer til at vælge os p.g.a. de kvaliteter, vi besidder,” siger Jørgen Blauert.

Hos Recommended får Mogens Kristensen ansvar for egne kunder og medansvar for udviklingen af den nye ‘go-to-market’-strategi, som Jannek Bejtrup er ansvarlig for. Mogens Kristensen og Jannek Bejstrup kender i forvejen hinanden fra deres samarbejde hos MEC, hvor de sammen har haft ansvar for en stor og betydelig kundeportefølje.

Sammen med kreativ direktør Ulrik Juul får Michael Paterson ansvar for udviklingen af bureauets kreative profil. Et område, som Recommended i de kommende år vil fokusere meget på, bl.a. ved egen talentudvikling.

Ligeledes kender Michael Paterson og Ulrik Juul hinanden rigtig godt fra deres samarbejde hos Uncle, hvor de sammen har skabt flotte kreative og prisvindende kampagner.