Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Studiet stiles til rådighed for musikmiljøet bredt, så man kan videreudvikle individuelle talenter og komme tættere på drømme.

Sig Red Bull, og de fleste vil kunne koble mærket sammen med ekstrem sport. Ikke mindst i kraft af sidste års Stratos-event, hvor Felix Baumgartner slog indtil flere rekorder med sit faldskærms-udspring fra mere end 30 kilometers højde.

Eventen fik massiv omtale – f.eks. 170 mio. visninger på Youtube.

Mindre kendt er det, at Red Bull også er aktiv inden for musik-miljøet, og det skal der gøres noget ved.

Selskabet har allerede åbnet seks musikstudier, og nu kommer der et i København, som skal dække Norden.

Formålet med Red Bull Studio Copenhagen er at tage del i den kreative udvikling, og inspirere musikscenen ved at give vinger til kommende talenter og etablerede kunstnere. 
Studiet skal give artister, producere og bands, muligheden for at videreudvikle deres individuelle talenter, og komme tættere på deres drømme ved at få adgang til at indspille i helt unikke og inspirerende rammer på udstyr af den højeste kvalitet.

Samtidig lanceres der en digital platform, som giver mulighed for at lytte til numre indspillet i studiet og læse artikler om musikere og bands. Eksklusivt video- og billedmateriale fortæller fascinerende historier om de enkelte projekter, og der gives et sjældent indblik i artisternes arbejde og processen i at skabe og indspille musik.

Red Bulls involvering i musikmiljøet ses bl.a. igennem Red Bull Music Academy der i år har 15 års jubilæum.

“Vores studie vil ikke være rettet mod en bestemt genre. Når vi midt i februar kører en lanceringsuge, vil der hver dag være en artist, og hen over ugen vil de repræsentere mange forskellige genrer,” siger communications manager Lena Agerbo.

Man kan se en præsentation af studiet her

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club