Red Bull blev lanceret i 1987 og markedsført af Kastner & Partners, der den dag i dag er Red Bulls internationale leadbureau.
Samme lange historie eller stabilitet har energidrikken ikke haft i Danmark, hvor diverse regler holdt brandet ude af markedet indtil efteråret 2009. I foråret 2010 afholdt Red Bull Danmark en screening af bureauer og en efterfølgende konkurrencerunde mellem fire bureauer – som Liquidminds vandt.
Nu ønsker energidrikken imidlertid en ny sparringspartner og har fundet det bureau, der skal videreføre og udvikle den internationale kommunikation, så den tilpasses danske forhold.
“Vi har haft en dialog med et par bureauer i Danmark, og vi følte, at der var god kemi med Mensch, og at de havde en god forståelse for brandets værdier og potentiale,” siger Sabine Domayer, der er marketingansvarlig for Red Bull.
Valget af Mensch indebærer nye initiativer på det danske marked, men det er endnu for tidligt at konkretisere dem. I stedet siger Christina Tønnesen, partner i Mensch:
“Vi ser frem til samarbejdet med Red Bull. Det er et stærkt brand og en organisation med høje ambitioner, som vi ser frem til at nå med dem i fællesskab.