Regnskaber fra Think og Liquidminds

Zandra Damsgaard
zandra@bureaubiz.dk

Regnskabssæsonen står for døren, og vi iler med friske – og godkendte – tal fra et digital og et reklamebureau.

Både Think og Liquidminds har aflagt regnskab for det forgangne år, og det ser for begge bureauers vedkommende fornuftigt ud.

Think hev 25,8 mio. kr. hjem og kom ud af 2017 med et overskud på 4,4 mio. kr. Begge dele var stort set på niveau med året før.

”Vi har haft en god tilgang af nye, spændende projekter for både eksisterende og nye kunder,” fortæller adm. direktør Mads Gustafsen ifølge en pressemeddelelse.

Hos det digitale bureau har man derfor også store forventninger til 2018.

Think voksede i 2017 og tæller nu 38 strateger, UX-designere, visuelle designere og digitale rådgivere.

Kundeporteføljen består af Telia, Falck, OKQ8 Sverige, Q8 Danmark, SEB Pension, Oticon, Qvartz, Arbejdernes Landsbank, Djøf, SEAS-NVE og DBU.

Nøgletal for Think 2017 (i parentes 2016)
Bruttofortjeneste: 25,808 mio. kr. (24,971)
Driftsresultat: 5,737 mio. kr. (6,336)
Årets resultat: 4,363mio. kr. (4,841)
Medarbejdere i gnmsn.: 33 (29)

Også Liquidminds holdt i grove træk momentum i sit forskudte regnskabsår, der løb fra den 1. oktober 2016 til og med den 30. september 2017.

Ledelsen erklærer sig i årsregnskabet tilfreds med årets resultat på små 724.000 kr. og kan derudover præsentere en bruttofortjeneste på godt 6,6 mio. kr.

Bureauet bag den prisvindende Google Sheep View-kampagne beskæftigede ifølge regnskabet sidste år ni årsværk og har blandt andre Eva Solo, Nørrebro Teater, Montana og Royal Copenhagen i kundeporteføljen.

Nøgletal for Liquidminds 2016/2017 (i parentes 2015/2016)
Bruttofortjeneste: 6,649 mio. kr. (6,784)
Driftsresultat: 936.292 kr. (1,043 mio. kr.)
Årets resultat: 723.986 kr. (753.000)
Medarbejdere i gnmsn.: 9 (9)