Rejsebureau lancerer udviklingsfilm

Peter Engholm
peter@bureaubiz.dk

Kadaver er bureauet bag nye reklamefilm fra Kilroy, der er lanceret i fem lande. Filmene er samtidig premiere på en reklamebureauets inhouse-produktion af større film.

”Life is about exploring the moments that matter”

Sådan starter de nye reklamefilm fra Kilroy. De er netop lanceret i fem nordeuropæiske lande og skal give målgruppen en følelse af udlængsel og lyst til at udfordre sig selv.

Konceptet er inspireret af trailers, der via brudstykker rammer handlingen ind. Og reklamebureauet Kadaver har sammen med instruktør Mads Hemmingsen udviklet tre historier om unge mennesker, der oplever verden på deres egen måde, og udvikler sig selv gennem at rejse.

Denne form for selvudvikling er kernen i Kilroys produkter.

”Vi har fokus på hvorledes unge udvikler sig selv ved at rejse og tage uddannelse i udlandet, og det er noget meget personligt, hvilket disse film understøtter på bedste vis”, siger marketingdirektør i Kilroy, Anders Iversen.

Kreativ direktør i Kadaver, Carl Johannes Borris, siger:

”Vi har altid haft lyst til at lave et produkt som dette, og brandet og produkterne rummer netop denne mulighed. Vi har skabt en platform, hvor vi kan tillade os at være oppe i de højere luftlag, og vi har fundet et spor, som vi kan skabe endnu mere unikt indhold udfra,”

Filmene er produceret af Kadaver, og det er i sig selv en premiere.

“Disse produktioner er startskuddet på at producere større produktioner in house, og vi er stolte af at starte på dette grundlag. Før har vi lagt større produktioner ud til eksterne produktionsselskaber, og de samarbejder har vi været yderst tilfredse med. Men på denne måde kan vi give kunden mere kontakt og tryghed i produktionen. Det er den rigtige vej for vores kunder og for os”, siger Carl Johannes Borris i en pressemeddelelse.

De første to film er lige blevet lanceret på YouTube, Facebook og i biografer i Danmark, Norge, Sverige, Finland og Holland. Sideløbende med filmene kører en instagram-kampagne, hvor man kan lave sine egne rejsetrailers i hashtagget #kilroyexplorelife.