Af Peter Engholm 25@mail.dk

Reklamebureauet Os har været med til at udvikle det projekt, som i sidste uge blev præsenteret af Syd Energi, Seas-Nve og Sixt som konkurrent til Dongs elbilprojekt.

Det kom bag på mange, da det onsdags blev offentliggjort, at Syd Energi og SEAS-NVE går sammen med biludlejningsfirmaet Sixt om et nyt koncept for elbiler.

Dong var sandsynligvis blandt de overraskede – ikke kun fordi koncernen selv har et elbilsprojekt – Better Place – men også fordi Seas-Nve og Syd Energi er Dongs to største mindretalsaktionærer.

Mindre overraskende var det nok for Reklamebureauet Os, idet man i de sidste par måneder har arbejdet på lanceringen af ChoosEV.

ChoosEV bliver en direkte konkurrent til Better Place og skiller sig ud med et koncept med leasingbaserede løsninger og en serviceordning.

Det er Henrik Isaksen, bestyrelsesformand i udlejningsfirmaet Sixt, der står for opstarten af selskabet. Reklamebureauet Os har stået bag udvikling af brand identitet og deltaget i navngivningsprocessen.

“Som reklamebureau er det en ønskeposition at være med til at opbygge et brand helt fra bunden, og når der er tale om en hel ny type produkt og et helt nyt marked, bliver opgaven ekstra interessant”, siger kontaktdirektør Carsten Bülow.

Første del af lanceringen er en hjemmeside, der bakker op om selve introduktionen. I de kommende måneder vil der komme flere tiltag, der vil være med til at give et mere helstøbt billede af ChoosEV som brand.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club