Når Team Rynkeby Østjylland den 11. maj slår åbner dørene til NRGi Arena i Aarhus for en eftermiddag med bingo, så sker det i samarbejde med TV2 og ikke mindst reklamebureauet Kidvertising.
Arrangementet er et live-version af TV2-konceptet Bingo Banko, og al projektledelse og strategiarbejde er leveret af Kidvertising efter arbejdstid. Dertil står bureauets kreative bag design til tv-spots, bannere etc.
”Vores målgruppe er børn, og det gælder også det årlige CSR-arrangement, vi vælger at støtte. Frem for flere mindre bidrag vælger vi at føle efter og vælge én sag eller arrangement, som vi så går 100 pct. ind i,” siger Jimmi Andersen, der er kontaktdirektør hos Kidvertising.
Han uddyber:
”Da vi fik nys om Team Rynkeby Østjyllands gode sag, var vi ikke i tvivl om, at vi gerne ville bidrage med gode ideer til et spændende og utraditionelt indsamlingsevent. Vi skulle finde frem til et koncept, som både børn og voksne synes er sjovt – og hvad er så bedre end bingo? Det har været en fornøjelse at se idéen vokse dag for dag til til et konkret arrangement, hvor Østjyllands børnefamilier får en fantastisk oplevelse. Og så er det oven i købet i vores egen by.”
Hele arrangementet er stablet på benene af frivillighedens vej, og TV2 har ikke blot givet tilladelse til at låne Bingo Banko-konceptets logo og musik, men har ifølge Jimmi Andersen også lagt gode ord ind hos samarbejdspartnere og sponsorer.
TV2-konceptet er ikke et traditionelt bingospil, men derimod underholdning, indslag og utraditionelle udtrækningsmetoder. Preben Vridstoft, der er produceren bag TV2s program Bingo Banko siger:
”Hos TV2 synes vi, at det er fantastisk, at Bingo Banko kan bruges til et godt formål. Derfor var vi straks med på ideen, da Team Rynkeby Østjylland spurgte, om de måtte låne konceptet.”
Udover Kidvertising og Team Rynkeby Østjylland vil der på dagen være besøg fra fodboldspillere fra AGF, Århus Håndbold, Karoline fra X-factor og en række overraskelser. Det forventes at ca. 1.600 børn og voksne deltager i Bingo Banko.