Af Peter Engholm 25@mail.dk

Et PR-bureau har fået pelsfirmaet Berglund of Copenhagen som ny kunde. Fra et reklamebureau kommer der ikke et tillykke, men en advarsel.

I sidste uge skrev Bureaubiz, at “Britney Spears-pelse vælger nystartet dansk mikro-bureau”. Berglund of Copenhagen havde fået sit gennembrud i USA, da sangerinden bar en af firmaets pelse, da hun gik op ad den røde løber. Og nu er Egelund PR valgt til at varetage PR-arbejdet.

Tilsyneladende er der nok at tage fat på, for Berglund er tidligere på året blevet ramt af beskyldninger om ikke at betale sine regninger.

“Tillykke!” er ikke en usædvanlig kommentar på Bureaubiz, når et bureau får en ny kunde – til gengæld er “PAS PÅ” en yderst sjælden kommentar i den anledning. Ja, den er faktisk ikke set før.

Men det var sådan, at Søren Pedersen, adm. direktør i Adtomic, reagerede, da han læste artiklen.

“PAS PÅ: Der ligger ubetalte regninger for 94.000,- hos ADtomic”, lød kommentaren, der fik Katja Berglund, ejeren af Berglund of Copenhagen, til at reagere:

“Søren – Når man leverer, bliver man betalt!!!”

“Gælder det alle de leverandører, der ikke har fået betalt?”, spurgte Søren Pedersen så – men har ikke fået svar.

Det har Bureaubiz heller ikke, for flere henvendelser til Katja Berglund igennem et par dage har ikke givet pote.

Søren Pedersen forklarer, at bureauet havde leveret, og at man var nede i korrektur-rettelser, der gik lidt frem og tilbage, da der pludselig var radiotavshed for Berglunds side. Og at Katja Berglunds svar i Bureaubiz’ kommentar-felt er det første, Adtomic har hørt til designeren siden arbejdets udførelse.

Det er sikkert en ringe trøst for Adtomic, at bureauet tilsyneladende ikke er ene om at have penge til gode hos Berglund.

B.T. og TV2 omtalte i februar en negativ egenkapital i selskabet, og at Katja Berglund “skylder både sine nærmeste og samarbejdspartnere penge”. Bl.a. fik Reeslev Design ordre på at fremstille lynlåse i hvidguld med brillantbesatte vedhæng, men da betalingen skulle falde, udeblev pengene.

Kommentarer

  1. Jeg ville ikke ha’ brugt samme adjektiv – men derudover er jeg ikke piv-uenig. Jeg har her fulgt tråden op fra kommentarfeltet, men burde naturligvis i forbindelse med første artikel ha’ tjekket, hvad der ellers var skrevet om Berglund of Copenhagen det seneste halve år.

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club