Reklamebureau køber kommunikationsbureau

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Opening har købt et fynsk kommunikationsbureau. Opkøbet er starten på en ambitiøs opkøbsstrategi, siger CEO Stephan Pors Knudsen.

Reklamebureauet Opening, der ligger i Vejle, har købt Sand Kommunikation, der ligger i Odense.

Opkøbet er starten på en ambitiøs opkøbsstrategi, der skal cementere bureauets position og vækst, skriver Opening i en pressemeddelelse. Væksten er foreløbig planlagt til at ske i Danmark, men Openings CEO Stephan Pors Knudsen vil ikke afvise, at man på sigt vil kigge mod de øvrige skandinaviske lande. Stephan Pors Knudsen uddyber:

“Vi er konstant på udkig efter bureauer, der ser en fordel i at blive en del af Opening-familien, hvor vi
kan kombinere kompetencer og kundebehov til noget større. Med vores nye lokation i Odense
kunne jeg sagtens forestille mig lignende opkøbsstrategier i andre byer og i resten af skandinavien.”

Hos Opening, der har en del kunder inden for food & beverages, vil man ikke flytte Sand Kommunikation til Vejle, men vil lade det blive liggende i Odense.

“Beslutningen om at holde fast i Odense-lokationen bunder i vores ønske om at fortsætte den
stærke relation til de kunder og netværk, som er blevet opbygget gennem flere år. Vi tror på
værdien af det lokale tilhørsforhold, og så længe vi har de rette kompetencer, er det vores klare
overbevisning, at vi kan tilbyde en høj kvalitet og nærhed i rådgivningen til vores kunder.
Samtidig styrker vi vores evne til at tiltrække de dygtigste medarbejdere med to lokationer.
Kampen om talent vil kun intensiveres i fremtiden,” lyder det fra Stephan Pors Knudsen.

Opening har i alt 25 medarbejdere.