Reklamebureau og PR-bureau flytter sammen

Peter Engholm
25@mail.dk

PR kan sætte dagsordenen for fremtidens markedsføring – hvis den ellers kan gribe muligheden, herunder at samarbejde med andre bureauer. Og det er ved at ske nu.

I det seneste års tid har Sylvester Hvid & Co knyttet en række forkellige bureauer til sig: Oversættelsesbureauet InterText, onlinebureauet Kreation, designbureauet Krogh – og nu følger PR-bureauet KommunikationsGruppen.

Den 1. september flytter KommunikationsGruppen, der hidtil har boet i Nyhavn i København, ind hos Sylvester Hvid & Co på Frederiksberg og bliver en del af det samlede kommunikationsbureau. I første omgang er der tale om et tæt forpligtende samarbejde – men forventningen hos Sylvester Hvid-direktør Fernando Olsen er, at KommunikationsGruppen med tiden bliver formelt indlemmet i Sylvester Hvid & Co’s portefølje af selskaber.

PR står med en gylden mulighed for at sætte dagsordenen for fremtidens markedsføring – de skal blot formå at gribe muligheden. Sådan har P&Gs marketingdirektør slået fast, og en god begyndelse i dén retning er at erkende, at man som PR-bureau ikke har alle komptencer til at dække alle kundens kommunikationsbehov.

“Om det hedder Reklame, PR eller Dialog – kommunikation er en helhed, og de bedste løsninger skabes, når de forskellige discipliner spiller sammen. Det åbner samarbejdet med Sylvester Hvid & Co en unik mulighed for, og jeg glæder mig til at udnytte de synergier, der kan ligge i at samle flere kommunikationsaktiviteter et sted,” siger Lisbeth Wirgowitsch, adm. direktør i KommunikationsGruppen.

Hos Sylvester Hvid & Co anser man sig for at være komplet – men kun i forhold til en konventionel definition af et integreret kommunikationsbureau.

“Vi er dog slet ikke færdige med at bygge på. Vi skal have fyldt meget mere på de enkelte selskaber, og så er vores Publishing-afdeling vokset markant – derfor har vi et ønske om at indlemme et selskab af den art inden for de næste måneder,” siger Fernando Olsen.