Reklamebureau skal forny Roskilde Festivals digitale platform

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Stolthed hos Umwelt: Bureauet har landet et betydeligt digitalt projekt for et meget stærkt og engagerende brand, der gerne vil være foregangsmedie.

At tale om forskellige bureautyper giver ikke mening mere, lød det fra Advice i går. Og nu kan man så følge op med historien om en ny kunde hos Umwelt, der også afspejler brancheglidning.

Kunden hedder Roskilde Festival og nej – det er ikke en reklame-opgave. Umwelt er blevet valgt til en stor digital satsning. Bureauet skal designe, udvikle og levere en ny digital platform til festivalen.

“Det er både en stor digital opgave og en utroligt spændende opgave. Roskilde Festival er et af Danmarks stærkeste brands, og deres digitale platform spiller en stor rolle i deres kommunikation. De har en ambition om at være at foregangsmedie og bruge både den digitale verden og de nyeste værktøjer til at skabe nye oplevelser for deres publikum,” siger adm. dir. Martin Michael Hansen og fortsætter:

“For os er det stort at skulle arbejde med Roskilde Festival. Ikke bare på grund af alt det spændende kulturelle indhold, stjernerne og et meget engageret publikum – det er en opgave, hvor vi skal demonstrere maksimal ydevene og så cementerer den vores digitale ambitioner og integrationen af digital tænkning i bureauet.”

Opgaven er vundet i konkurrence med flere andre bureauer og gælder for 2014 og 2015.

“I år vil der komme nogle nye elementer og der vil blive testet en række ting af. I 2015 skal den så have fuld gas,” siger Martin Michael Hansen og fortæller at Roskilde Festivals sæson er vinter til sommer, mens der ikke sker så meget fra sommer til vinter.

Han fremhæver specielt tre fokus områder ud over den meget store mængde content, der selvfølgelig er på sitet.

“Dels er der selvfølgelig en kommerciel side. Der skal sælges nogle billetter. Dels er der et ønske om at involvere publikum på nye måder og skabe nye oplevelser. Her skal vi selvfølgelig have mange af de nye værktøjer i brug. Og endelig er der en nøje planlagt kalender omkring release af de kunstnere, som er booket til festivalen. Disse releases skaber en række peaks for opmærksomhed på sitet og de rummer samtidig mange muligheder for at involvere og skabe oplevelser,” siger Martin Michael Hansen.