Reklamebureauer i usædvanligt selskab

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Dansk Kommunikationsforening uddeler i november for 10. gang årets Kommunikationspris. Grey er blandt finaledeltagerne.

Kommunikationsprisen 09 uddeles af Dansk Kommunikationsforening på den årlige Kommunikationsdag, som afholdes d. 9. november.

Det er et arrangement, der samler den del af kommunikationsbranchen, men typisk finder i kommunikationsafdelinger i det offentlige, organisationer og virksomheder – og typisk en verden et stykke væk fra reklamebranchen.

Det har dog ikke afholdt et reklamebureauer fra alligevel at blande sig på shortlisten til prisen.

Først og fremmest gælder det Grey København, der er nomineret for en kampagne for Danmarks Naturfredningsforening.

Men også Danmarks ældste bureau, Sylvester Hvid & Co, der netop i denne tid fejrer 110 års fødselsdag, har fundet vej til prisen med en kampagne for Direktoratet for Kriminalforsorgen.

Desuden har det unge og mere ukendte bureau Tejlmann & Co fundet vej.

Advice er også med på listen, men er et bureau, der færdes mere hjemmevant i miljøet.

Vinderen afgøres på selve dagen, hvor deltagerne stemmer oven på at hver finaledeltager har præsenteret casen.

Shortlisten ser således ud:

Kategorien ‘Regionalt/lokalt kommunikationsprojekt’

  • Københavns Kommune, Sundheds- og Omsorgsforvaltningen
  • Blodtrykskampagne
  • Bureau: Advice A/S

     
  • Lejerbo
  • Færre fjel og manglr
  • Bureau: Rambøll
  • Nordea Liv & Pension
  • Sundhedsprogram i Nordea Liv & Pension
  • Ny brug af kommunikationsmidler i vores kommunikation af ‘Sund hverdag’ 

Kategorien ‘Landsdækkende kommunikationsprojekt’

  • Danmarks Naturfredningsforening
  • Affaldskampagne – en landsdækkende affaldsindsamling
  • Bureau: Grey København

     
  • Direktoratet for Kriminalforsorgen
  • Folk af rette støbning – rekrutteringskampagne for Kriminalforsorgen
  • Bureau: Sylvester Hvid & Co

     
  • Miljøstyrelsen/Miljøministeriet
  • Hudallergi – en partner for livet
  • Bureau: Tejlmann & Co  

“Målet for prisen er at skabe opmærksomhed om den gode professionelle kommunikation og at sætte standarder for branchen. God professionel kommunikation er målrettet og styret. Den involverer og forpligter ledelsen, den afspejler viden om og indsigt i målgruppen, den spiller på flere strenge og sidst, men ikke mindst kan dens effekt og værdi dokumenteres”.